Moda Devi İçin Şok Gelişme! Reklam Yasağıyla Sarsıldı
İngiltere'deki Reklam Standartları Kurumu (ASA), ünlü marka Zara’nın iki reklamını, "sağlıksız şekilde zayıf" görünen modeller nedeniyle yasakladı. ASA, bu yıl diğer perakendecilere ait benzer içerikleri de engelledi.

Ünlü moda markası Zara'nın iki reklamı, “sağlıksız bir şekilde zayıf” görünümdeki modellerin kullanılması sebebiyle yasaklandı. BBC'nin aktardığına göre, Reklam Standartları Otoritesi (ASA), bir modelin gölgelendirme ve geriye taranmış topuz saç stili ile “zayıf” bir izlenim yarattığını, diğer bir fotoğrafın ise düşük kesim gömlek tasarımıyla modelin “çıkıntılı” köprücük kemiklerini ortaya çıkardığını bildirdi.

Denetleme kurulu, “sorumsuz” olarak nitelendirdiği bu reklamların tekrar yayınlanmaması ve Zara'nın tüm görsellerinin “sorumlu bir şekilde tasarlanmasını” sağlaması gerektiğine hükmetti.
Zara, reklamları geri çektiğini ve bu iki modelin fotoğraflarının çekildiği sırada sağlık durumlarının uygunluğunu gösteren tıbbi belgelerinin bulunduğunu belirtti. Yasaklanan reklamlar, önceden perakendecinin platformunda ve web sitesinde, modellerin giydiği veya çıkardığı kıyafetleri sergileyen bir dizi görselde yer almıştı.

Bir reklam, kısa bir elbise tanıtımıydı ve ASA, modellerin bacaklarının “belirgin bir şekilde ince” görünmesi için gölgeler kullanıldığı fikrindeydi. Ayrıca mankenin üst kolları ve dirseklerinin pozisyonu dolayısıyla “orantısız” göründüğünü de ifade etti.
Diğer yasaklı reklam, bir gömlek için hazırlanmıştı ve modelin duruşunun, reklamın “odak noktası” haline gelen “çıkıntılı” köprücük kemiklerini vurguladığı belirtildi. ASA, Zara'nın iki farklı reklamını daha inceledi, ancak bu reklamlar yasaklanmadı. Zara, eleştiri alan tüm görselleri kaldırmayı tercih etti ve doğrudan razı olmama durumu yaşamadığını duyurdu. Perakendeci, ASA'ya, hiçbir görüntünün “küçük ışık ve renk düzenlemeleri” dışında değiştirilmediğini aktardı.

ZARA KURALLARA UYDUĞUNU BELİRTTİ
Ayrıca, 2007 yılında İngiltere Model Sağlığı Soruşturması tarafından yayımlanan "Sağlıklı Bir Gelecek Şekillendirmek" başlıklı rapordaki önerileri de kitapçığına ekledi.
Zara, özellikle bu raporun üçüncü önerisine harfiyen uyduğunu ve bu önerinin, modellerin “yeme bozukluklarını tanıyan uzman doktorlardan sağlık durumlarının iyi olduğunu belgelendiren tıbbi rapor sunmalarının gerektiği” ifadesine dayandığını belirtti. Bu gelişme, diğer perakendecilerin, reklamlarında yer alan modellerin aşırı zayıf olmasından ötürü bu yılın başlarında uygulanan reklam yasaklarının ardından gündeme geldi.